«Чистий стовп» і «Київреклама» внесли у блекліст «ліву» рекламу на Печерську

Проект: 

13 июля відбулася спільна інспекція ГО «Справа», КП «Київреклама» та ІГ «Чистий стовп». Громадськість і комунальне підприємство пройшлися бульваром Л. Українки і проінспектували законність розміщення різних видів рекламних конструкцій.

«Справівців» супроводжувала директор КП «Київреклама» Наталія Гончарова, а також інспектор цього підприємства, у функціональні обов’язки якого входить моніторинг незаконної зовнішньої реклами у Печерському районі столиці. Громада та чиновники пройшлися бульваром та зафіксували факти розміщення як законної, так і незаконної зовнішньої реклами. Усю незаконну рекламу було сфотографовано і дбайливо занесено до спеціального протоколу. Після надання цього документа до РДА та отримання фідбеку про дозвіл на демонтаж усі «ліві» конструкції має бути ліквідовано. Отже – слідкуємо. 

Ось що цікаво: незнанням правил розміщення зовнішньої реклами відзначаються не лише представники дрібного бізнесу, але й великі торгівельні та банківські мережі. Працівники одного з банків ввічливо повідомили, що не їм невідомо, що їх вивіска і решта рекламних конструкції є незаконними, і переадресували усі питання на головний офіс, який відмовився надати коментар по телефону. Але представники нашої інспекції були підготовлені, і працівники банку одразу отримали інформаційну брошуру з основними правилами належного і законного розміщення зовнішньої реклами, а також контакти, за якими можна отримати консультацію.

Головними порушеннями, які виявили наші активісти й інспектори під час рейду, стали:

  • Розміщення незаконних рекламних конструкцій, яких взагалі немає у реєстрі КП «Київреклама»;
  • Розміщення реклами, яка затуляє фасадну частину будівель з мозаїками. У такому випадку дозвід дозвіл взагалі не має бути видано;
  • Невідповідність розмірів заявлених конструкцій у дозвільній документації і фактичних розмірів зовнішньої реклами.

Наталія Гончарова, директор КП «Київреклама», розповіла, що за останні три місяці роботи комунальне підприємство здійснило стільки ж демонтажів, скільки за весь 2013 рік, а це понад 1300 незаконних рекламних конструкцій.

Активіст ІГ «Чистий стовп» Олексій Борсук повідомив, що такі моніторинги і рейди відбуватимуться спільно з КП «Київреклама» на постійній основі, і будь-який містянин зможе приєднатися до ініціативи і взяти безпосередню участь в очищенні Києва від незаконної зовнішньої реклами.

Хоча інспекція була переважно спрямована на моніторинг розміщення незаконної реклами, у рамках рейду було прибрано з вулиці три незаконно встановлені штендери. Власники конструкцій самостійно здійснили їх демонтаж з бульвару, розуміючи усю вагу аргументів чиновників та активістів.

Новий формат рейдів довів свою ефективність. Ми й надалі будемо повідомлювати про боротьбу з незаконним рекламним сміттям і налагодження діалогу між громадськістю та різноманітними владними структурами. Слідкуйте за рейдами на сторінці Київського осередку «Справи» і у пабліку ІГ «Чистий стовп».

Довідка: одною з цілей комунального підприємства «Київреклама» є впорядкування рекламної діяльності у сфері зовнішньої реклами та реклами на транспорті комунальної власності м. Києва.