Право на захист-2. Гасла кампанії

Отже, джентльмени. Спасибі всім, хто вже приєднався до кампанії «Право на захист», яку «Справа» відкрила минулого тижня спільно з «Українською асоціацією власників зброї».

За підсумками минулого тижня ми дякуємо всім за перші відгуки про кампанію, і особливо тим людям, котрі зареєструвалися як волонтери для безпосередньої агітаційної роботи. Для тих, хто пропустив цю можливість, нагадуємо, що зробити це можна тут.

Ми ж від себе переходимо від загальних декларацій до власне поступового наповнення кампанії змістом. І в цій справі ми сподіваємося на допомогу нашої любої зацікавленої громадськості, яка виявилася дуже і дуже чисельною.

Йдеться про те, щоб у відкритій дискусії розробити гасла кампанії. Ми ж підготували на початок кампанії кілька кумедних малюнків, ось вони:

1org

2org

3org

І тепер ми б хотіли додати до цих малюнків найголовніше – гасла, які дадуть змогу незнайомим людям зрозуміти, що зброя – це не жахіття, насильство, кров, кишки, смерть, всі один-одного перестріляють, а навпаки – це право на захист для мирних людей.

Поки що йдеться не про складні меседжі і статистику. Місце цифр і статистики – в буклетах, інформаційних стендах та на інших стаціонарних зовнішніх носіях. До їхньої розробки ми перейдемо найближчим часом. А саме зараз варто зосередитись на розробці гасел – кумедних, неагресивних, легких, вірусних, що заохотять приєднатися до сказаного.

Ось наші варіанти, для запалу:

* Do not tread on me (це для поліглотів та ерудитів, гасло прихильників Другої поправки та збройових фанатів в США. У нашому варіанті з їжаком, бо їжак смішніший за отруєну змію, а наше завдання полягає саме у тому, щоб не відстрахати непідготовлене населення).

* Не лякай їжака голою (зрозуміло чим).

* Право на захист (тут все просто, це загальне гасло кампанії).

* Я підтримаю себе сам / Я сам о себе позабочусь / Навіть страусові не потрібен для цього Янукович (Смішно, та лише на цю хвилину. Можливо, через місяць про ці слова Януковича вже ніхто і не згадає, і гасло втратить свій гумор).

* Мій дім – мої правила / Мой дом – мои правила (логічно, але не повною мірою розкриває суть кампанії).

* Зброя надає крила / Дивіться, як зараз ця синиця в руках підстрелить журавля у небі.

* Право на зброю – право на захист (логічно, але не дотепно).

* Зброя для вільних людей (як і попереднє гасло: логічно, але не дотепно).

* Їду-їду, не свищу, а наїду – не спущу! (надто грубо).

* Немає кращого за карате, як... (зовсім низький стиль).

* Я озброєній. А ти? (наліпка, яка, напевно, зможе радикально знизити рівень хамства на дорогах).

* У мене є правоохоронний орган (гумор трохи нижче пояса).

Це не ідеальні варіанти – це стартові варіанти. Ідеальні гасла придумаєте ви, шановні читачі. Як і все інше в рамках кампанії.

Ідея полягає у тому, що це не власна кампанія редакції «Петра і Мазепи». Це не особиста кампанія Нойнеца та Учайкіна. Ця кампанія не керівництва «Справи» і не керівництва УАВЗ. Це кампанія всіх людей доброї волі, котрі хотіли б власноруч вплинути на настрої у суспільстві і у владі та стати тим рушієм, що змінить життя на краще.

В нашій країні вдосталь людей, що знають, як краще треба робить. У нас повно критиків, радників і просто експертів. Було б нерозумно не скористатися сформованою за тисячоліття менталітетом «кожен ховрах – агроном».

Найчастіший коментар до нашого минулого матеріалу – «у вас нічого не вийде, але я сподіваюся на краще і буду тримати за вас кулачки». Не треба нічого тримати за нас. Потримайте краще за себе. Не робіть цю кампанію моєю – зробіть її своєю. Придумайте гасло, нехай воно буде найточнішим, найгострішим, найсміливішим. Витратьте півгодини, подумайте, які слова розтоплять лід у голові найзакостенілої домогосподарки, скажіть їй ці слова.

Ми надрукуємо ваші гасла на наліпках і роздамо їх, щоб всі бажаючі прикрасили ними свої машини. Щоб пропаганда здорового способу життя їздила по всіх містах країни, щоб усі водії та пішоходи побачили її.

Є голова? Інвестуйте її у вашу лобістську кампанію.

Є машина? Інвестуйте її у вашу лобістську кампанію.

Ось так все просто.

Ідея, яку ми хочемо донести через цю кампанію, набагато ширша, ніж просто розповісти про важливість закону про зброю. Найголовніше, що ми хочемо сказати: вільні, дорослі, відповідальні люди – відповідальні за все, що відбувається у їхній державі.

Все, що не було зроблено або було зроблено погано – вийшло таким саме через те, що ми з вами вирішили, наче це не наша справа. А не нашої справи не буває. Чужих помилок не буває. Всі скоєні у світі помилки рано чи пізно вдарять по кожному. Тому ми просто з інстинкту самозбереження зобов'язані активно захищати свою позицію, реалізовувати її, боротися за те, щоб перемогла саме ваша, а не чиясь там позиція.

Головний зброярський анекдот – «І що ти скажеш грабіжникам, Ізя? О пів на шосту?» – не лише про зброю. Він стосується саме активної громадянської позиції, позиції вільної людини.

Носіння зброї – не лише право, а й відповідальність. Так само і власне свобода – не лише право, а й відповідальність. Дорослі вільні люди – відповідальні за все, що вони зробили і не зробили.

Ви вважаєте, що закон про зброю потрібен? А що ви зробили для того, щоб його ухвалили? Поки нічого? Зав'язувати шнурки? Чекаєте, що за вас хтось все зробить? Хто саме? Порошенко, Янукович, Путін? Вони і так роблять за вас все, що тільки можуть, і якщо вам не подобається результат – це ваші проблеми. Не подобається, як за вас працює Путін – не дозволяйте йому працювати за вас.

Ідея, яку ми хочемо донести через цю кампанію – «Самі. Все робимо самі».

Це повністю відкрита кампанія. Всі фінансові звіти, всі отримані кошти – повністю відкриті для перегляду усіма бажаючими. Це не наша кампанія – це ваша кампанія. Це тест для громадянськості – чи зможе воно самостійно всередині себе ініціювати зміни, або рівень громадянської свідомості обмежується коментарями в інтернеті.

Для кампанії потрібні кошти, незалежно від розміру – як від великих донорів, так і від найдрібніших. Не кажіть собі, наче ваш внесок нічого не зробить – ви будете здивовані, коли дізнаєтеся, якою дешевою є зовнішня реклама в регіонах (2500 грн. за 23 поверхні на два тижні у центрі Миколаєва, на центральній пішохідній вулиці). Один великий вклад зможе закрити відразу кілька обласних центрів.

Для кампанії потрібні партнери. Ми запрошуємо до співпраці всі профільні і навіть непрофільні підприємства – для вас це прямий інтерес. Відкриття цивілізованого внутрішнього збройового ринку – це ваш безпосередній прибуток і нові можливості.

Для кампанії потрібні фахівці: дизайнери, копірайтери, адміністратори. Кожен буклет, кожен стенд потрібно розробити, виготовити, поставити, проконтролювати логістику і агітаторів.

Найголовніше – для кампанії потрібні агітатори, котрі працюватимуть просто на вулиці.

Немає такої людини в Україні, що не змогла б стати у нагоді для цієї кампанії, кожній людині, що бажає приєднатись, так чи інакше з часом знайдеться чим зайнятись.

І звісно, ми заздалегідь знаємо, що нічого не вийде. Якщо вийде – ми самі очманієм. У нас проста логіка: давайте жити в стані афекту, у стані коми ми вже пожили.