Стратегія розвитку Херсона

Стратегія розвитку Херсона

ПРЕАМБУЛА

Зважаючи на сучасні реалії, херсонцям (як, втім, й іншим жителям півдня України) не випадає сподіватися на чарівне відродження промисловості, різкий стрибок розвитку альтернативної енергетики та інші подібні джерела створення економічних благ. Залишається використовувати лише те, що або вже є, або не вимагає великих вливань, і найголовніше – спрямовано не на продаж накопиченого і, значить, втрату накопиченого, а на створення і залучення.

Перспективними для подальшого розвитку напрямками херсонська «Справа» бачить:

АПК (агропромисловий комплекс), яким наділила сама природа. І навіть якщо ми будемо робити все геть погано, то із землі все одно щось вилізає і плодоносить. І тут головне правильно розподіляти внутрішнє споживання та експорт, приділяти увагу екологічності та «здоровості» – того, чим ми можемо виділитися на ринку.

Сфера послуг. Найбільш гнучкі для розвитку та адаптації до покупця види послуг – це послуги, що представляють інтелектуальну працю (дизайн, копірайтерство, it), тут немає прив'язки до певного місця. Усі інші види послуг вимагають вдалої локалізації. Тобто покупця потрібно привести в певне місце. Важливо це місце зробити привабливим і полегшити шлях до нього. Херсонщина має весь потенціал для того, щоб стати локацією для широкого переліку послуг, пов'язаних з дозвіллям і відпочинком.

Висновок

Найперспективнішим напрямом ми вважаємо розвиток туризму. Саме він здатен мікровливаннями в економіку забезпечити зростання і розвиток регіону. Туризм ми розглядаємо в самому широкому сенсі:

- Індивідуальний в'їзний і внутрішній

- Колективний внутрішній і в'їзний

- Бізнес / конференц-туризм

- Медичний туризм (операції, лікування, грязі)

- Подієвий / фестивальний туризм

- Гастрономічний туризм

 - Освітній туризм

 

ХТО ЇЗДИТИМЕ ВІДПОЧИВАТИ В ХЕРСОН ЧЕРЕЗ 3 РОКИ І НАВІЩО?

Емоції та враження правлять світом. І виграє сьогодні туристичну естафету та територія, де можна отримати більше емоцій. Безумовно, якщо ви хочете зануритися на найбільшу глибину світового океану, то краще вирушити до Маріанської западини, якщо ви хочете випробувати організм тижневим переходом по пустелі – вам до Сахари, якщо хочете підкорювати найвищі хвилі під вітрилом – збирайте валізи в Океанію. Але якщо є бажання все це спробувати на рівні «познайомитися» та так, щоб знайомство з різними стихіями вмістити в одну відпустку – вам в Херсон. Місто і його околиці умістили в себе все, що може дарувати туристу яскраві емоції.

Розглянемо їх за прив'язкою до стихій і напрямків:

Загальні положення

На Херсонщині дуже багато водних ресурсів: 19 річок, два моря, водосховище і лиман – тут потрібно дуже постаратися, щоб відпочити поза водою.

На узбережжях річок і морів можна грамотно розташувати локації доступних за ціною, сучасних, комфортних, цілорічно відкритих пансіонатів. Просіяні пляжі, опалювалювані альтернативною еко-енергією будівлі, зовнішній вигляд і айдентика закладів, розваг повинні бути на високому сучасному рівні. Кожен проект повинен бути гідно представлений в онлайн середовищі та доступний для бронювання, як у власних ресурсах, так і в міжнародних мережах (booking).

Безумовно, потрібна розвинена транспортна інфраструктура Херсона (порт, аеропорт, вокзали). У регіоні повинна бути налагоджена поставка еко-продукції від сусідів-фермерів. Туристи з усього світу можуть приїжджати, щоб спробувати чорноморського глосика, смаженого на вугіллі в персиковому соусі.
Цільова аудиторія (далі – ЦА) курортів – жителі країн без виходу до теплого моря.

Крім того, на Херсонщині є дикі заповідні куточки, де гості будуть оточені косулями, лисицями, зайцями, і де можна повноцінно відпочити від міської суєти в рамках доглянутих і безпечних кемпінгів (еко-будівництво, наметові стоянки зі зручним розташуванням).

Яхтинг

Наявність муніципальних і приватних марин (практично в кожному населеному пункті), тривалий теплий сезон плюс безпечна неглибока, але цікава акваторія (річка, лиман, море) дозволяють приймати десятки тисяч любителів парусного спорту і відпочинку на яхтах (оренда яхт з капітаном, багатоденний фрахт, транзитні маршрути на власних яхтах).

Відсутність забруднюючого природу виробництва плюс сучасні водоочисні системи на кордоні області дозволяють «пити воду з Дніпра». Чистота, проточність, природність водойм повинна забезпечуватися дозвільними і контролюючими інстанціями з логічною, жорсткою і робочою системою штрафів і заохочень.

Підводне занурення

Знову ж приваблює різноманітність і обширна акваторія. Озера, річки, водосховище і затоплені села. Підводна археологія та можливість взяти участь спостерігачем.

Сотні брендів і тисячі відвідувачів можна залучити на щорічне найбільше Українське Boat-show (орієнтир – бот-шоу в Дюссельдорфі boot.de). Наприклад, в рамках цього великого заходу проходить шоу-регата історичних кораблів (від видовбаних пиріг до багатомачтових фрегатів).

Риболовля

Якщо ви любите рибалити і у вас випали кілька днів для цього – не роздумуючи їдьте в Херсон. Ви зможете упіймати що завгодно і на що завгодно, не залежно від того, чи є у вас оснащення, або все необхідно брати на місці.

Екстрим

Декілька локацій «аквапарк під відкритим небом». Крім тихих природних куточків – вейк-бординг, віндсерфінг та інші водні розваги.

Заповідна земля. Унікальні локації

Три заповідника (зараз два вже існують, і обговорюється створення заповідника «Дельта Дніпра»). Пустеля. Ліс. «Гори». Скелі. Це все відкрито для наукового та туристичного світу. Зручні оглядові майданчики з хорошою оптикою, затишні спостережні пункти і розставлені «веб камери» на звірячих стежках дозволять заглянути за межу дозволеного природою.

Небо і повітря

Степ і обривисті схили – це дивовижне місце для парапланеристів. Доповнивши картину літаками, повітряними кулями та стрибками з парашута – ви візьмете від неба все.

Історія та пам'ятки

Єдність культур не схожих людей. Де не копни – обов'язково ця земля пов'язана з легендами, історіями або героїчні особистостями.

Гастро-туризм

Від еко-овочів до екзотичних рецептів сирів і м'яса. Винні, сирні, м'ясні та рибні тури.

Фестивальний туризм

2–3 гучних фестивалі. Культурно-фолькові заходи раз на місяць. Історичний вікенд, свято Калинка-Малинка і багато іншого.

Бізнес-туризм

Необхідно провести конференцію, семінар, навчання персоналу, тренінг? Херсон – це найкраща локація для того, щоб попрацювати і відпочити.

 

ПЕРШІ КРОКИ

- Збір даних «Поведінка туриста» у Херсоні (для розвитку туристичної сфери ці дані потрібно збирати регулярно).

- Аналіз алгоритму планування та візиту туриста в Херсон. Аналіз інструментів і ресурсів, що впливають на ці процеси.

- Аналіз інфраструктури міста та області. З чим працювати в першу чергу? Що покращувати? Що модернізувати? Що прибирати? Що додавати?

- Складання стратегії розвитку туристичного кластеру.



Аналіз алгоритму планування та візиту туриста в Херсон. Аналіз інструментів і ресурсів, що впливають на ці процеси.

Хочу поїхати в Херсон / Треба поїхати в Херсон (формування бажання або необхідності)

- Друзі в Херсоні

- Родичі в Херсоні

- Позитивний інформаційний шум про Херсон (позитивні новини; «смачні» фотографії в мережі; авторитетні думки; згадки в піснях, фільмах, рекламі)

- Ділова необхідність (виставки, конференції, семінари)

Етап планування поїздки

 - Доступність інформації про транспортні маршрути в Херсон

- Наявність зручних транспортних каналів

- Доступність інформації про туристичні пропозиції міста та області (Де зупинитися? Де поїсти? На що подивитися?)

Етап поїздки

- Стан і комфорт транспорту

- Персонал

Етап прибуття в місто (вокзали, аеропорт, порт, в'їзд у місто по автомобільних дорогах)

- Персонал

- Інфраструктура (WC, кафе, зупинки, паркування)

- Навігація по вокзалах / аеропорту

- В'їзні стели і навігаційні покажчики

- Заправки на під'їзді до міста з туристичними стендами

Етап відвідування Херсона

- Інфраструктура для ЦА (харчування, проживання, проїзд, послуги)

- Публічні локації (чистота, комфорт, естетичність)

- Пам'ятки і сувеніри

Етап від'їзду

- Вокзали

- Транспорт

- Персонал

Етап анкетування про враження

- Задоволеність

- Готовність приїхати ще

- Готовність і бажання рекомендувати друзям

 

Аналіз інфраструктури міста та області. З чим працювати в першу чергу? Що покращувати? Що модернізувати? Що прибирати? Що додавати?

• Розробити дизайн-коди міста (правила розміщення вивісок, розміщений технічних елементів, літніх майданчиків, оформлення фасадів).

• Доступність цих дизайн-кодів для бізнесу.

• Наявність структури контролю і «стимулювання» дотримання дизайн-кодів.

• Щотижневий обхід та інспектування обраних локацій. Виправлення у разі потреби.

• Забезпечення механізмів збору пропозицій від громадян та реагування на зауваження (ремонт лавок, урн, ліхтарів). Наведення порядку в роботі гарячої лінії – оперативне реагування.

• Наявність лавок і туалетів, згідно з навантаженням обраних локацій (за розробкою потрібно звернутися до фахівців). Щоденне чищення і прибирання туалетів (при необхідності – частіше разу на день) рано вранці.

• Необхідно щоденне приведення обраних локацій до належного вигляду рано вранці.

• Обрізка дерев і догляд за газонами (з поливом) у вибраних локаціях.

• Наявність постійного (цілодобового) патрулювання міліцією обраних локацій.

• Освітленість обраних локацій. Підсвічування історичних будівель.

• При ремонті комунікацій – ліквідація видимості ремонту.

• Використовувати бруківку й історично виправдані матеріали при ремонті або реконструкції об'єктів у вибраних локаціях.

• Оновити правила благоустрою, спираючись на вектор розвитку туризму.

• Розробити механізм контролю і покарання підрядників і приватних осіб за порушення правил благоустрою.

• привабливість для «субкультур» конкретних локацій (приклад – облаштування набережної для яхтсменів).

• Залучити студентів і галузевих професіоналів для вирішення конкретних завдань.

 

ОСНОВНІ ПРІОРІТЕТИ РОЗВИТКУ КЛАСТЕРА

• Збільшити кількість в'їзних туристів (можливо за рахунок транзитних туристів).

• Зосередитися на ключових туристичних ринках (визначити в ході аналізу), які складуть основу ЦА.

• Забезпечити інформаційне оповіщення туристів і жителів міста.

• Збільшити кількість готелів і хостелів економ-класу.

• Використовувати активи та унікальності Херсонщини для виділення на фоні туристичних центрів-конкурентів (Київ, Одеса, Львів).

• Зосередитися на поліпшенні ключових туристичних аспектів і локацій.

• Приділити увагу збереженню культурної та історичної спадщини.

• Поліпшити рівень громадського транспорту; забезпечити прямі транспортні шляхи для ЦА.

• Збільшити прибутковість туризму, шляхом збільшення середнього чека туристів і продовження їхнього перебування в місті.

 

ДОКЛАДНИЙ ПЛАН

1. Створити / реформувати структурну одиницю в Херсонському міській та обласній радах, яка б координувала розробку стратегії розвитку туризму та подальшу її реалізацію. Створити «Альянс «Розвиток туризму» (громадську організацію) і підписати меморандум з Одесою і Миколаєвом, створивши південну кооперацію. Реформувати координаційну раду з розвитку туризму.

2. Створити базу даних про в'їзний туризм і проводити регулярне опитування в'їзних туристів і жителів міста.

3. Узгодити позицію ключових зацікавлених учасників кластера.

4. Розглядати бізнес-туризм як канал залучення додаткового доходу.

5. Досягти єдиного позиціонування Херсона серед учасників кластера.

6. Розробити та провести єдину комплексну промо-кампанію на основних ринках. Донести нове позиціонування до ключових сегментів.

7. Регулярно проводити моніторинг каналів ринку для Херсона.

8. Просувати кластер через основні канали ринку туризму в Україні (виставки, інтернет, ТВ).

9. Підвищити рівень усвідомлення необхідності берегти культурно-історичну спадщину серед місцевих жителів.

10. Визначити 5-6 ключових подій, які будуть найбільш популярні і привернуть найбільше туристів (ЦА).

11. Збільшити кількість гідних готелів економ класу в місті.

12. Поліпшити основні міські послуги (транспорт, вивіз сміття, прибирання).

13. Сприяти організації нових рейсів (з/д, авіа, річкових).

14. Створити центр навчання / обміну досвідом із залученням українських та міжнародних фахівців.

15. Поліпшити взаємозв'язок з існуючими професійними асоціаціями та творчими спілками, щоб підвищити професіоналізм роботи за ключовими напрямами.

16. Провести промо-кампанію серед мешканців міста.

 

Контакти:

khers-on.com

info@Khers-ON.com

+38 050 380 08 70

Павло Білецький

Новини проекту: 

Котики на шляху війни. Херсон

Після вчорашнього оголошення до нас в контакти набилася величезна кількість людей. І, наскільки я розумію ситуацію з Луркер, ще більша кількість людей збирається до нас приєднатися, але поки соромиться, бо не дуже розуміє, чим їм доведеться займатися.

Тому даний матеріал пишеться для того, щоб на конкретному прикладі розповісти, чим можна займатися в рамках руху «Справа». Приклад гранично конкретний, мова піде про місто Херсон та координатора херсонського відділення «Справи» Пашка Білецького. Дізнатися більше про Котики на шляху війни. Херсон

У Херсоні нагородили Тишо-фотографів

У п'ятницю, 9 жовтня, у Херсоні організатори «Тишо-фестивалю» нагородили переможців Тишо-фотоконкурсу. Організатори вже другого «Тишо-Тишо фесту», який проходив 19 і 20 вересня у гостинному місті Херсоні, вручили призи переможцям Тишо-фотоконкурсу від партнерів фестивалю. Дізнатися більше про У Херсоні нагородили Тишо-фотографів

Другий Тишо-Тишо фестиваль

Херсон на Ти-шо відзначив свій 237-й день народження

Запустити замість голуба в небо – осетра у Дніпро, пройтися двома парадами та регатою, а ще встановити рекорд України з гирьового спорту ­– все це і ще багато чого цікавого встиг Херсон в свій 237-й день народження. Дізнатися більше про Херсон на Ти-шо відзначив свій 237-й день народження

Херсонці взялися до Справи і відкрили три точки безкоштовного wi-fi

У Херсоні активісти місцевого осередку ГО «Справа» зі своїми компаньйонами відкрили на вулиці Суворова три точки wi-fi з безкоштовним доступом. Дізнатися більше про Херсонці взялися до Справи і відкрили три точки безкоштовного wi-fi

Активісти «Справи» показали суть і «сіль» херсонських ініціатив

У суботу, 27 червня у Херсоні відбулася лекція-зустріч проекту «Сіль» під гаслом: «Ініціатива – рушійна сила змін». У форматі діалогу зі слухачами регіональний представник ГО «Справа» Павло Білецький спільно зі своїм братом та заступником Олексієм на своєму прикладі та прикладах колег розказали, що вони робили, аби ініціативна не вмирала у зародку, а розвивалася, росла і збирала навколо себе однодумців. Дізнатися більше про Активісти «Справи» показали суть і «сіль» херсонських ініціатив

Херсонці продемонструють всю «Сіль» ініціативи

27 червня усі бажаючі запрошуються на збори крос-культурного проекту «Сіль» у Херсоні, які проведуть активісти ГО «Справа» Павло та Олексій Білецькі. Вони на конкретних прикладах покажуть, як громадянська ініціатива дозволяє здійснювати зміни на краще. Лекція розрахована на активних людей, які давно прагнуть дії та зрушень. Дізнатися більше про Херсонці продемонструють всю «Сіль» ініціативи

Херсон відпочив на «Тишо-Тишо фесті»

«Тишо-Тишо фестиваль» 30-31 травня пройшов у Тишо-славному і затишному місті Херсоні. І не даремно місцем проведення обрали саме набережну Дніпра. Ця «зустріч» суші та води якнайкраще передає відчуття півдня, прийдешнього літа та відпочинку. Дізнатися більше про Херсон відпочив на «Тишо-Тишо фесті»

«Тишо» прес-конференція відбулася в Херсоні

Вчора, 28 травня, представники херсонського туристичного центру, і за сумісництвом члени місцевого осередку ГО «Справа», провели прес-конференцію щодо фестивалю південного колориту «Тишо-тишо фест», який стартує вже в цю суботу.

Цим фестивалем херсонці в рамках великої програми з розвитку туризму в регіоні відкривають туристичний сезон-2015. Організатори поділилися своїми планами на майбутнє і розкрили невеликі таємниці про фестиваль. Дізнатися більше про «Тишо» прес-конференція відбулася в Херсоні

Херсонська «Справа» привела Північні ворота до ладу

У суботу, 23 травня, в славному місті Херсоні місцевий осередок ГО «Справа» спільно з туристичним центром «ХерсON» в рамках проекту з реконструкції «Північних воріт фортеці» провела суботник з їхнього очищення. Приєднатися до цього заходу могли всі охочі.

Організатори заявляють, що вони будуть чистити історичні пам'ятники, якщо буде потрібно, знову і знову, адже місто, яке вони люблять, заслуговує бути красивим. Для того, щоб розмалювати історичний пам'ятник, ні розуму, ні часу багато не треба. А ось для того, щоб це все потім відчистити, необхідний не один день. Дізнатися більше про Херсонська «Справа» привела Північні ворота до ладу

«Тишо-Тишо фест» запрошує скуштувати південного колориту на Херсонщині

Напередодні літа 30-31 травня в Херсоні відбудеться свято південного колориту, їжі та емоцій «Тишо-Тишо фест».

Два сонячних дні дивіться, дізнавайтеся, торкайтеся і, звичайно ж, пробуйте на смак:

• Тишо їжа – гастрономія, вулична їжа: будемо пробувати смаколики і цікавинки, які приготують Тишо-Тишо – ресторатори з усього південного регіону

• Тишо туризм – пансіонати, бази відпочинку, туристичні фірми: дізнаємося, скільки на Херсонщині Тишо-Тишо цікавих місць для найрізноманітнішого відпочинку Дізнатися більше про «Тишо-Тишо фест» запрошує скуштувати південного колориту на Херсонщині

«Справа» йде на південь: підписано меморандум у Херсоні

У суботу, 23 травня, у Херсоні громадське об’єднання «Справа» підписало меморандум про співпрацю з Херсонською молодіжною громадською організацією «Центр живої історі «Олешшя» та з «Центром туризму та пригод «ХерсON». Дізнатися більше про «Справа» йде на південь: підписано меморандум у Херсоні

У Херсоні зняли новий промо-ролік для туристів

Херсонці продовжують реалізовувати створену у 2015 році Стратегію розвитку міста. Черговим результатом цієї роботи став промо-відеоролік «Херсон для тебе» (“Kherson for You”). Дізнатися більше про У Херсоні зняли новий промо-ролік для туристів

Перемога у Херсоні: міськрада прийняла програму розвитку туризму

25 березня на сесії Херсонської міської ради депутати прийняли програму розвитку туризму Херсона на 2016–2018 роки, підготовлену ініціативною групою за участі активістів ОО «Справа». Фінансуватиме програму Департамент бюджету і фінансів. Дізнатися більше про Перемога у Херсоні: міськрада прийняла програму розвитку туризму

WANTED: Тишо-гости на «Тишо-Тишо фестиваль»

В останні весінні вихідні, 28-29 травня 2016 року, «Тишо-Тишо фест» відкриє туристичний сезон у сонячному Херсоні. Третій фестиваль південного колориту, їжі й емоцій відбудеться у своїй уже традиційній локації у центрі міста — «на перехресті пр. Ушакова і Дніпра». Дізнатися більше про WANTED: Тишо-гости на «Тишо-Тишо фестиваль»

Асоціація «Туризм Херсона» провела рекламний тур для турецьких колег

21-24 квітня лідери Херсонського обласного осередку ГО «Справа» Олексій і Павло Білецькі приймали іноземних гостей. У ці дні Асоціація «Туризм Херсона» спільно з Херсонською міською радою та за підтримки авіакомпанії «Турецкі Авіалинії» провела перший організований рекламний тур для делегації турецьких туроператорів. Дізнатися більше про Асоціація «Туризм Херсона» провела рекламний тур для турецьких колег

Третій «Тишо-Тишо фест» зібрав у Херсоні 40 тисяч любителів їжі та емоцій

Херсонські «справівці» Олексій і Павло Білецькі відзначають чергову перемогу. 28-29 травня під егідою асоціації «Туризм Херсона» хлопці з розмахом провели ІІІ фестиваль південного колориту, їжі та емоцій «Тишо-Тишо FEST». Дізнатися більше про Третій «Тишо-Тишо фест» зібрав у Херсоні 40 тисяч любителів їжі та емоцій